Segons diu l’Oriol Ripoll
La gamificació és fer viure com a una experiència de joc una activitat que no ho és. Quan arriba al món educatiu aquesta premissa porta implícita dues conseqüències: per una banda els educadors han de transformar la seva mirada davant les activitats educatives pensant-les en clau d’experiències d’aprenentatge, i per l’altra han de pensar com dissenyen aquestes experiències agafant elements propis dels jocs.
Així doncs podríem dir que la gamificació educativa és una tècnica que utilitza les mecàniques del joc per transmetre valors i aprenentatges de forma experimental.
Avui us presentem una proposta gamificada, que durem a terme aquest estiu, amb un grup de 70 joves del casal d’estiu de Sant Sadurní d’Anoia.
Quan vam començar a dissenyar el projecte ens vam fer algunes preguntes…
- Quin objectiu teníem?
- Com podíem motivar als joves?
- Quina dinàmica volíem que visquessin?
Amb tots els ingredients posats a l’olla i deixant bullir a foc lent vam cuinar aquest projecte que avui comença a prendre vida.
La Corporació – Una amenaça medioambiental
Hem dissenyat una dinàmica de joc, de 4 setmanes, seguint l’estil legacy, on les partides anteriors condicionen les partides futures.
Es planteja un objectiu comú al grup, dissoldre La Corporació, objectiu que hem d’assolir entre tots.
Per fer-ho, en grups, haurem de resoldre petits reptes on se’ls proposa una activitat. Cada grup ha de dur a terme l’activitat i depenent del seu resultat tindrà més o menys avantatges en el següent repte.
Juguem???
Fa uns dies vam explicar el projecte a l’equip d’educadors que el durà a terme al casal d’estiu. Junts ja estem treballant perquè aquest projecte sigui una realitat.
Esperem que us agradi