Durant aquest curs, als menjadors escolars estem descobrint la textura tenen els aliments i, el més important, com la podem transformar perquè ens sigui més agradable…
I us preguntareu. Com es fa això? Doncs ben fàcil, instal·lant un simple texturitzador al menjador de l’escola, “una màquina que ens permet transformar l’aliment que hi introduïm en un joc, un conte, un taller, una gimcana…”
El problema va ser que quan vam arribar a les escoles ens vam adonar que no n’hi havia cap que tingués un texturitzador. Difícil de creure, però era així. Per això ens hem posat a treballar de valent per construir aquests aparells tant imprescindibles.
Com construir un texturitzador
Cada nen/a ha de portar de casa un objecte (des d’un tap de suro a una caixa de sabates, qualsevol element ens servirà). Entre tots els objectes i amb les idees de tots, construirem el texturitzador.
Aquest és un petit esquema orientatiu sobre la possible forma d’un texturitzador (per si no n’heu vist mai cap).
Aquest aparell ens ha de permetre descobrir quina textura té una pastanaga, un trosset de pa, una llàgrima o una abraçada. Coses del dia a dia al nostre treball als menjadors.
Sabeu que les emocions també tenen textures?
El nostre texturitzador combina l’essència científica amb la més màgica imaginació. Us imagineu a transformar uns dolços caramels de maduixa en abraça-des? I un plat de sopa de lletres en contes i llegendes?
I ja tenim aquí els primers resultats.
El texturitzador del menjador de l’escola Sant Ildefons, de Cornellà.
I si voleu, també podeu veure tot el procés al Laboratori d’emocions.
I el texturitzador del menjador de l’escola La Sínia de Molins
Deixeu volar la vostra imaginació, sigueu creatius i texturitzeu-vos amb allò que heu imaginat!!