Reduïm el malbaratament alimentari al menjador

Dins de la nostra última revista, trobareu aquest article, on us expliquem un projecte que estem treballant a la comarca d’Osona, per la reducció del malbaratament alimentari al menjador escolar.

És una acció pedagògica que té com a resultat el fet que cada vegada es generi menys excedent de menjar en el nostre temps de migdia.

Amb aquesta acció educativa, els infants prenen consciència pràctica del que suposa el desaprofitament dels recursos naturals i fa que, cada vegada el consum sigui més
responsable i acurat.

A la comarca d’Osona, dins dels nostres projectes de menjador, treballem des de fa temps per tal de reduir al màxim l’excedent de residus alimentaris i que els infants desenvolupin un pensament crític envers el malbaratament alimentari i les seves conseqüències per al nostre entorn humà i natural.

Malbaratament zero al menjador escolar

Al menjador de l’escola Segimon Comas de Sant Quirze de Besora, fa temps que els nens i nenes de l’escola, juntament amb l’equip de mestres i monitores de l’escola, portem a terme un projecte molt enriquidor per tal de prendre consciència del malbaratament alimentari.

Aquest projecte es diu “MALBARATAMENT ZERO”, a les aules treballem tot el que suposa el malbaratament, tant en l’àmbit de generació de residus orgànics i el seu reciclatge i reaprofitament, com en l’àmbit econòmic per la despesa que suposa, com humà, tenint en compte el nivell de pobresa mundial i la necessitat d’aprofitament de recursos per tal de fer un món millor per a tothom.

Reduint el malbaratament alimentari als menjadors escolars de 7 i TRIAEn l’espai de menjador fem una auditoria de malbaratament alimentari, s’escull un dia de menjador i es recullen les restes, sense ossos ni pells de fruita, i es pesa la totalitat del menjar que aniria a parar a les escombraries, desprès es calcula la quantitat de menjar sobrant que podria alimentar a un altre nen i nena.

D’aquesta forma pràctica, els infants, poden comprovar el que suposa el malbaratament i com podem emprendre accions per tal de corregir-ho. És una acció pedagògica que té com a resultat el fet que, cada vegada es generi menys excedent de menjar en el nostre temps de migdia, i és que els
nens i nenes, tenim la prova de les diferents auditories, cada vegada deixen el plat més buit.

Reduim el malbaratament d’aigua al menjador

En un altre centre proper, l’escola Josep Maria Xandri, de Sant Pere de Torelló, portem a terme un altre projecte destinat a treballar el malbaratament, d’un altre dels nostres recursos naturals més valuós, i a la vegada més escàs: L’AIGUA.

Un grup de nens i nenes de forma rotativa, s’encarrega, mitjançant una galleda d’aigua que es posa al menjador, de recollir l’excedent d’aigua que tenim desprès de l’àpat. Mesurem la quantitat i la reaprofitem per tal de regar les diferents plantes i arbres de l’escola.

 

Amb aquesta acció educativa, els infants prenen consciència pràctica del que suposa el desaprofitament dels recursos naturals i fa que, cada vegada el consum sigui més responsable i acurat.

Petites accions com aquestes, són només una mostra de tot el que es treballa als diferents centres educatius per tal d’assolir un món més sostenible, on els recursos naturals siguin un bé estimat i valorat, que permeti a les generacions futures habitar en un planeta millor.

 

Equip de coordinació pedagògica d’Osona

No s'han trobat comentaris

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Arxiu mensual